hardlopen fit gezond walk n run running

Wil je lekkerder in je vel zitten? Houd je ervan om samen te sporten? Mogen er wel wat coronakilo’s vanaf? Of wil je nu eindelijk eens die 5 kilometer achter elkaar kunnen hardlopen? Geef je dan op voor Walk ‘n Run! Een beginners hardloopcursus speciaal voor vrouwen.

Yes, ik meld me aan!

12 weken lang, één of twee keer in de week een uur samen trainen!

Je kiest zelf of je één of twee keer in groepsverband wilt trainen. Samen trainen helpt enorm om het vol te houden. Het is een kleine groep (maximaal 8), waardoor we elkaar snel leren kennen. Je wordt gemist als je niet komt, dus dat motiveert om tóch maar wel die bank af te komen! Als je kiest voor één keer trainen, is het de bedoeling dat je zelfstandig één keer in de week de tweede training van die week uitvoert.

Wat houdt die training precies in?

Na de kennismaking starten we met een warming-up, waarbij we allerlei spieren alvast lekker aan het werk zetten. Daarna beginnen we met ons hardloopschema (dat je ook toegestuurd krijgt), dat langzaam uitgebouwd zal worden. Aan het eind doen we een cooling-down, zodat je minder kans hebt op blessures. Tijdens de training doen we allerlei spierverstevigende en spieropbouwende oefeningen. Iedereen kan meedoen, want veel oefeningen zijn aan te passen (er is een gemakkelijkere of een moeilijkere variatie, of je doet meer of minder repetities).

Voor wie, wanneer en waar?

Iedere vrouw die wil starten met hardlopen! Geen hardloopervaring nodig, we beginnen bij het begin en bouwen het langzaam op. Voor de échte couch potatoes: neem even contact op als je twijfelt. Je hebt namelijk wel een basisconditie nodig waarmee je in elk geval 1 uur achter elkaar kan wandelen. Zodat het je ook gaat lukken om in 12 weken 5 km hard te lopen (echt!)

Start: Woensdag 16 september (19:00u)* of vrijdag 18 september (9:30u). In de schoolvakanties gaan de trainingen door. De laatste les is dus woensdag 2 december of vrijdag 4 december.

Locatie: het grasveld bij huis Kernhem (1e les spreken we af buiten bij de ingang van pannenkoekenhuis Kernhem, Kernhemseweg 3 Ede, zodat we elkaar makkelijk kunnen vinden).

Kosten

1x per week trainen (12 keer totaal): 90 euro incl. BTW
2x per week trainen (24 keer totaal): 170 euro incl. BTW (10 euro korting)
Geef je je op met een vriendin? Dan krijgen jullie beiden 15 euro korting op de totaalprijs!

Extra: Wil je zeker weten dat je alles uit deze cursus haalt dat erin zit? Geef je dan ook op voor de individuele start-, evaluatie-, en eindgesprekken! Telkens een wandeling van ongeveer een uur (te plannen wanneer het jou uitkomt!) waarbij we vooruitblikken, kijken naar je motivatie en je valkuilen, doelen opstellen, terugblikken en evaluaren. Tijdens het eindgesprek kijken we specifiek naar hoe je je nieuw verworven conditie bij kunt houden en wat vervolgstappen zijn die bij jou passen!

Normaal 130 euro, bij het volgen van deze cursus slechts 49 euro voor drie gesprekken!

Waarom hardlopen?

Babette is toch wandelcoach? Waarom dan ook hardlopen? Dat zit zo: ik loop inmiddels al 12 jaar hard met veel plezier. Van halve marathons tot 100 meter sprints. Op een gegeven moment kreeg ik, toen ik trainde voor een 15 km loop, erg last van een knieblessure, waardoor ik die wedstrijd af moest zeggen. De afgelopen 5 jaar loop ik in barefoot schoenen en ik heb nergens meer last van. Ook geen blaren of andere problemen meer! Ik ben erg enthousiast over deze sport die je overal en altijd kunt doen. Tijdens mijn studietijd heb ik ook een beginnerscursus hardlopen gegeven, maar het is daarna er nooit meer van gekomen. Vrouwen houden tegenwoordig zoveel ballen in de lucht. Ik gun het hen om zich ook lekker fit en gezond te voelen. Samen sporten is daarvoor een uitstekende manier: daarom dus nu een hardloopcursus voor vrouwen!

Meld je hier aan en vermeld ‘hardloopcursus voor vrouwen’ en of je één of twee keer in de week wilt trainen in de groep. Geef ook aan of je gebruik wilt maken van de individuele coachingsgesprekken. Na aanmelding ontvang je een bevestiging met alle details en een factuur.

Voor de eerste les zal ik je vragen een disclaimer in te vullen, waarmee je aangeeft deel te nemen geheel op eigen risico.

Deze cursus gaat door indien er minimaal 4 deelnemers zijn. De maximale groepsgrootte is 8, zodat er voldoende persoonlijke aandacht voor iedere deelnemer is.

* later in het najaar wordt de tijd in overleg vervroegd om nog zo lang mogelijk van het daglicht te profiteren. Wanneer we in het donker trainen is het noodzakelijk reflecterende hesjes en/of lichtjes mee te nemen.

hardloopcursus voor vrouwen hardlopen walk n run